Subject: FW: Kooskõlastus planeerimistegevuse alustamiseks.
From: "Hans Keskrand" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 31 May 2024 14:18:05 +0300

From: Erkki Kivastik <[email-masked]>
Sent: Friday, May 31, 2024 2:14 PM
To: Hans Keskrand <[email-masked]>
Cc: [email-masked]
Subject: Kooskõlastus planeerimistegevuse alustamiseks.

Lugupeetud Hans Keskrand,

Vastavalt 2021 aastal kehtestatud Saue valla üldplaneeringule, tuleb kõik 
projektid kooskõlastada Transpordiametiga mis jäävad Riigi teest 150 
meetrise vööndi sisse.
Palume Transpordiameti kooskõlastust planeerimis menetluse alustamiseks, 
Kopliluha 72601:001:0001 väike elamute planeeringu lahendusele.
Plaani oleme koostanud, vastavalt juhtnööridele, ning oleme teadlikud 
hetkelisest Kopliluha kinnistu maa koguse vajadusest Riigi tee ehituseks. 
Oleme ka teadlikud vajadusel tuleb alusplaani kohendada peale lõpliku 
maavajaduse välja selgitamist, sellest tulenevalt oleme teadlikud, et 
kavandatud hoonete arv võib väheneda. Täpne hoonete arv selgub 
Detailplaneeringu menetlemise käigus ning täpsest maa kogusese vajadusest. 
Hoonete asukohad jäävad samaks, pigem väheneb elamute arv.

Hooned oleme kavandanud Pääsekuse tänava hoonete vahetusse lähedusse,
Maa-ameti 2022 a mürakaardi järgi paikneksid Kopliluha elamud 55-59Db alas.

Liiklustihedus võib küll aastatega kasvada, kuna liikluskiiruse piirang on 
Kopliluha kinnistu alas 70km/h. Siis ei müratase on normi piirides ka 2050a 
60-65Db.

Kuna Riigi tee ehituse piirkonnas on elamuid mis jäävad +- 20 m kaugusele 
Riigi teest, ja arvestades seda, et Transpordiameti avalikul koosolekul, 
öeldi, et Riigi tee projekteeritakse nii, et negatiivseid mõjusid ei teki, 
kas võib eeldada seda, et muid negatiivseid mõjusid peale müra, ei laiene ka 
Kopliluha kinnistule?

Kopliluha kinnistule oleme planeerinud minimalistlikud madalamad majad 
vastavalt Saue valla Üldplaneeringu soovitustele. Hoonete ja Riigi tee 
vahele oleme kavandanud täiendava elukeskkonna kvaliteedi tõstmiseks 2.2 m 
kõrguse (tõusva kald-katusega) müratõkkeseina, koos autode parkimis aladega 
elamute tarvis. Lisaks oleme kavandnud Vääna jõe poolsele küljele, ja Riigi 
tee ja müratõkke seina vahele istuda elupuud, mis toimiks täiendava 
müratõkkena. Puud loovad visuaalset, kui ka müratõkke lisaväärtust, aitavad 
eraldada elamuid Riigi teest, ning lisavad oluliselt looduslikku rohelisust 
ja ainulaadsust antud alale.

Palume Transpordiameti kooskõlastust planeerimistegevuse alustamiseks.

Lugupidamisega,
Erkki Kivastik